Hokejovým šampionátom žilo celé Slovensko. A najväčšia kuriérska spoločnosť na Slovensku Slovak Parcel Service sa k tejto atmosfére pridala s originálnym konceptom.

Bez šálu ani na krok

Typickým znakom hokejového fanúšika na klubových alebo reprezentačných zápasoch je šál. Ozdoba a „vizitka“ ozajstného podporovateľa. To azda platí dvojnásobne pri dueloch, v ktorých si merajú sily národné výbery. A hrdosť Slovákov vtedy rapídne rastie.

Preto sme sa zamerali na ikonický doplnok priaznivcov a spojili sme ho s jeho najprirodzenejšou funkciou. A vznikol hlavný claim kampane – „Obtočte si hokej okolo krku“. 

sal-slovensko-kampan-majstrovstva-sveta-v-hokeji
Obtočte si hokej okolo krku! Foto: Slovak Parcel Service

Obtočiť si hokej okolo krku môže predsa každý – len potrebuje šál. Preto sme kuriérov Slovak Parcel Service nabalili hokejovými šálmi SLOVENSKO, aby rozdávali hokejovú radosť, nadšenie zo šampionátu a prežívali veľkolepý športový sviatok spolu s príjemcami zásielok.

Distribúcia šálov bola náhodná, preto ho mohol získať ktokoľvek z celého Slovenska a to hneď na druhý deň po zápase slovenských reprezentantov.

Z odovzdávaní vznikali krásne fotky – z obchodov, kancelárií, domovov, teda odvšadiaľ, kam doručujú kuriéri.

kurier-slovak-parcel-service-sal-slovenskoKuriéri odovzdávali hokejové šály skutočne všade. Foto: Facebook/Slovak Parcel Service

Zápasy s kuriérmi

Jednoduchý a zrozumiteľný koncept sme okrem offline odovzdávania šálov priamo v teréne prepojili s online svetom. Kreatíva obsahovala hokejovú videoprodukciu z animovaného strieľania na bránu a „vzorového“ prebratia zásielky a šálu, ktorý bol malým darčekom pre príjemcu. Hlavnú pointu na konci videa prezentoval kuriér, keď si šál SLOVENSKO obtočil okolo krku.



Kampaňové video a hlavný claim sprevádzali masívne súťaže na Facebooku Slovak Parcel Service. V rámci ôsmich tematických súťaží (pri každom zápase Slovenska) tipovali výsledky súbojov aj samotní kuriéri. Tí boli rozdelení podľa regiónov, v ktorých doručujú. Fanúšikovia kuriérskeho lídra sa tak pri tipovaní mohli inšpirovať Otom z Bratislavy, Jánom z Banskej Bystrice alebo Denisom z Košíc.

Zapojením prirodzeného employer brandingu sa niektorí sledovatelia potešili, keď videli známu tvár pri súťažiach, ktorá im pravidelne nosí zásielky. Dôkazom toho bola pozitívna odozva a spokojné tváre na fotkách.

Rekordné online výsledky

Hokejové tipovačky, ktoré boli podporené platenou reklamou na Facebooku (efektivitu uvádzame nižšie), sprevádzala dizajnová jednota v rámci všetkých sociálnych sietí Slovak Parcel Service. V praxi to znamenalo kompletnú hokejovú komunikáciu na Facebooku, Instagrame, Youtube aj LinkedIne. Hokejovým sloganom sme obrandovali aj web Slovak Parcel Service.

V rámci medializácie sme kampaň komunikovali napríklad na čas.sk a šport.sk, ktoré oslovovali jednak silné „neutrálne“ publikum, ktoré patrí medzi bežných zákazníkov kuriérskej firmy, a špecializovaných športových fanúšikov navštevujúcich najčítanejší športový web na Slovensku.

Obsah na sociálnych sieťach, ktorý tvorilo video, všeobecné informačné grafiky, súťaže k zápasom Slovenska a mimoriadne príspevky za nečakané víťazstvá proti favoritom, zaznamenali rekordné čísla. Celkový dosah za obdobie majstrovstiev sveta v hokeji (keď bolo Slovensko v hre, teda približne 19. mája – 3. júna) sa vyšplhal na takmer 1 825 000 používateľov.

Denný dosah bol vždy nad 70-tisíc používateľov a facebooková stránka pri viac ako 16-tisíc fanúšikoch zaznamenala 50-tisíc interakcií za celé obdobie šampionátu (odhadom to bolo 10-násobne lepšie ako pri konkurencii).

Kompletné výdavky na propagáciu (platená reklama na sociálnych sieťach a Youtube videoreklama) predstavovali 1500 eur.

Rekordným príspevkom spomedzi všetkých publikovaných sa stala súťaž k zápasu medzi Slovenskom a Ruskom. Post vygeneroval viac než 300-tisícový dosah, ku ktorému prispelo viac ako 5300 súťažiacich.

Aj na základe týchto štatistík išlo o najúspešnejšie obdobie v histórii Facebooku Slovak Parcel Service. 

Dobrá efektivita

Konkurencia bola na sociálnych sieťach obrovská, keďže okrem spoločností, ktoré sa celý rok zameriavajú na šport, si hokejovú komunikáciu pripravili aj nešportové firmy.

Pri cene za preklik (cieľom bola interakcia) od 0,01 € až do 0,10 € (stalo sa iba raz) môžeme konštatovať, že komunikácia bola efektívna – navyše v mnohých prípadoch sa Slovak Parcel Service najmä cez súťaže podarilo prekonať brandovo silnejšie a výkonnostne lepšie značky.

Potvrdilo sa tak, že napriek tomu, že firma nepracuje primárne v športovom segmente, atmosféra, „prežívanie“ hokeja na Slovensku a vhodná realizácia môžu byť rovnako výnosné a efektívne ako pri športovo orientovaných hráčoch.

Titulná foto: SPS